هرآنچه در بازار سرمایه می گذرد

آموزش، اخبار، تازه ها و تحلیل بازار سرمایه و سهام

هرآنچه در بازار سرمایه می گذرد

آموزش، اخبار، تازه ها و تحلیل بازار سرمایه و سهام

این وبلاگ در قبال سود یا زیان افراد هیچ گونه مسئولیتی ندارد

در این وبلاگ با روش های مختلف تحلیل بنیادین و تکنیکال آشنا می شوید.

اخبار و اتفاقات روزانه در بازار بورس ایران و جهان را دنبال کنید.

تحلیل ها و پیش بینی روند بازار و سهام مختلف را مشاهده کنید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

در این بخش به تحلیل تکنیکال ایران خودرو با نماد خودرو و پیش بینی وضعیت این سهم خواهیم پرداخت.


نماد خودرو پس از رشد نسبتا کند از قیمت 890 ریال تا 4000 با افت قیمت مواجه گردید...


همانم طور که در تصویر زیر مشاهده می شود خط روند صعودی این سهم در میانه ی دی ماه سال 92 شکسته شده و پس از پول بک در قیمت 360 ریال به مقاومت تبدیل شده است.


و از این تاریخ به بعد روند نزولی قیمت آغاز شده است و همچنین در نمودار این سهم با الگوی سر و شانه مواجه می شویم:


همان طور که در تصویر نیز مشاهده می شود با تشکیل الگوی سر و شانه انتظار می رود که این سهم با ادامه ی روند نزولی تا حدود کمتر یک ماه آتی به قیمت 2413 ریال برسد.


همچنین اندیکاتور MACD و خط روند نزولی در اندیکارتور RSI تایید کننده این فرض هستند:


همان طور که در تصویر قابل رویت است نمودار MACD زیر خط سیگنال و همچنین زیر خط میانی نمودار قرار دارد که نشان دهنده ی افت قیمت است.

همچنین در خط روند رسم شده RSI بیانگر این است که نمودار تمایلی برای شکستن این روند نزولی ندارد.

  • saeid mashayekhi

نظرات  (۲)

با سلام و احترام اینجانب افشین فتحی مرام از مطالب خوبی که برای همگان قرار دادید تشکر میکنم با اجازه شما قسمتی از مطالب شما را جهت مجموعه کتابهایی که تحت عنوان پکیج جامع آموزش بورس برای معرفی و یادگیری خرید و فروش سهام در بورس و کسب درآمد از این طریق برای عموم تدارک دیده ام، استفاده کردم. اگر این کتاب ها را که از سطح اینترنت ، با تجربه خودم ، ترجمه و غیره جمع آوری کرده ام استقبال کنند مرتب مطالب جدید به آن اضافه خواهم کرد و این کتب را به روز رسانی میکنم تا شاهد بازاری پر رونق و رفتار حرفه ای تری در بازار سرمایه باشیم.

لینک کوتاه شده fathiweb.ir/b

لینک اصلی:

https://fathiweb.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%b3/

ممنون میشم اگر تایید بفرمایید

دوستان پیشاپیش عید نوروز و رسیدن سال جدید رو تبریک عرض می کنم، قصدم از نوشتن این مطلب اینه که سال جدید رو مثل سال های قبل از دست ندیم و از همون ابتدا براش برنامه داشته باشیم. دوستان دانشجو بودن چیز خوبیه ولی همیشه فقط دانشجو ماندن چیز بدیه، شاید بعضی از دوستان فکر کنند همین که در بورس حضور دارن براشون کافیه واگه مثلا 4 سال خاک(!) بورس رو بخورن تبدیل می شن به استاد! ولی متاسفانه اینگونه نیست خیلی ها 10 ساله تو بورسن و هنوزم که هنوزه چشمشون دنبال این و اونه که ازشون سیگنال بگیرن و اگه نفع کردن دعاش کنن و اگه ضرر کردن نفرینش!! پس ناخوداگاه نمی تونید کسب تجربه کنیدو باید برنامه ای برای کسب تجربه داشته باشید. اما چگونه و با چه سیستمی؟ پس بخونید: 
یک روش مفید و کارا برای کسب تجربه و مهارت وجود داره و اون تهیه یک سر رسید سال جدیده! تصمیم بگیرید برای سال جدید یه سررسید بورسی داشته باشید و هر روز کارایی که در بورس انجام دادید رو بنویسید اگر سهمی رو خریدید دلایل خریدش رو تو همون روز یادداشت کنید اگه سهمی رو فرو ختید همین طور اگه روزی مطلب به درد بخور بورسی خوندید تو همون روز یادداشت کنید. علاوه بر اینها یه مطلب کوچیک هم در مورد شاخص کل و حجم معاملات برای هر روز یادداشت کنید. اگه شاخص به خاطر یه خبر منفی شد خبر و اثر اون بر شاخص رو بنویسید. بعد سر هر ماه یه جمع بندی و نتیجه گیری داشته باشید مثلا نگاه کنید بعد چه بازار های منفی ای بازار مثبت شده است ؟روز بعد بازار منفی ولی با حجم معاملات بالا چه بازاری به وجود می یاد ؟ در روز هایی که بازار بر می گردد معمولا در چه ساعتی این اتفاق می افتد؟ در ساعات اولیه یا اواخر بازار یا در اواسط؟ آیا اگه در یک روز بازار برگردد آیا حتما فردایش هم برگشته است؟ آیا اگر مجلس نرخ خوراک پتروشیمی ها را چند برابر کند آیا من باید سهام سیمانیم رو بفروشم یا سهام سیمان ربطی به پتروشیمی ندارد؟ معمولا اول ماه و آخر ماه بازار چگونه می شود؟ وقتی سه روز تا تعطیلات سال نو باقی مونده و اگه کسی بخواد نقد بشه باید امروز سهمش رو بفروشه (مثل همین امروز!) بازار چه واکنشی بهش داره اصلا تاثیر داره یا نه؟ و صدها نتیجه گیری دیگه، وقتی سر هر ماه این تنیجه گیریارو نوشتید هر سه ماه یکبار هم خلاصه این خلاصه ها رو دربیارید و اگه بعضی از نتیجه گیریاتون اشتباه بوده اونا رو تصحیح کنید تا آخر سال 90 چهار تا گزارش 3 ماهه داشته باشید که با برآورد نتایج اونا مطمئن باشین که راه صد ساله رو یک ساله طی کردید و شما کاملا روانشناسی بازر رو کشف کردید و بهش رسیدید، و حالا برای خودتون در این مورد استاد شدید. من اینجا هیچ اشاره ای به یاد گرفتن تحلیل تکنیکال و بنیادی نکردم چون فرض رو این گرفتم که شما می دونید که باید کم کم آموختن روشروع کنید ولی این مطلبی رو که گفتم با آموختن از یک فرد بدست نمی یاد باید با تمام وجود درکش کنید و عده کمی روانشناسی بازار رو بلدن چون عده کمی به این توصیه ها برای آموختنش گوش می کنند. 
دوستان یه بار دیگه سال نو رو خدمتتون تبریک می گم و امیدوارم شروع سال جدید مانند شروع امسال شاهد یه بورس رو به رشد باشیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی